Klachtenfunctionaris

Hallo,

Mijn naam is Ernst ter Linden en ik ben per 1 november 2018 de klachtenfunctionaris binnen RIBW Groep Overijsel. Het woord 'klacht' klinkt vaak negatief en klagen is ook eigenlijk helemaal niet leuk, dit werk doe ik wel met veel plezier. En met persoonlijke inzet. Mijn instelling is dat ik bij wil dragen aan een zodanige oplossing van een klacht, dat de klager(s) en de beklaagde(n) op een goede manier verder kunnen. Met of zonder elkaar.

Mensen willen zich gehoord voelen. En cliënten willen vaak dat anderen in de toekomst niet hetzelfde overkomt. Uit de praktijk blijkt dat een goed gesprek tussen de cliënt en de beklaagde en/of de zorgaanbieder het beste werkt. Als klachtenfunctionaris kan ik helpen zo'n gesprek op gang te brengen.

Je kunt bij mij terecht om advies te vragen als je ontevreden bent of een klacht hebt. Contact zoeken met mij kun je door te bellen, te e-mailen of een brief te schrijven. Als klachtenfunctionaris ben ik goed op de hoogte van de klachtenregeling van RIBW Groep Overijssel en kan ik je helpen de juiste weg te vinden voor het oplossen van uw klacht. Allereerst door goed te luisteren naar hetgeen je mee zit en naar aanleiding daarvan je te helpen met praktische tips. Bijvoorbeeld als je jouw klacht op papier wilt zetten. Daarnaast kan ik bijvoorbeeld een gesprek regelen tussen jou en je begeleiding. Ik kan ook met je mee gaan naar zo'n gesprek. Als klachtenfunctionaris kan ik ook tussen jou en RIBW GO bemiddelen.

Als klachtenfunctionaris mag ik bij de zorgaanbieder in dienst zijn, maar ik heb duidelijk een onpartijdige rol. Ik luister naar je verhaal, probeer te bemiddelen en je te helpen, maar doe geen uitspraak over je klacht. De hulp van de klachtenfunctionaris is gratis.

Hartelijk groet,

Ernst ter Linden