Nieuwe klachtenprocedure voor cliënt en naastbetrokkene

08-02-2019

De klachtenprocedure voor cliënt en naastbetrokkene is vernieuwd.

Cliënten en naastbetrokkenen kunnen bij een klacht in gesprek gaan met het team. Wanneer je er samen niet uitkomt kan de klacht worden gemeld bij de klachtenfunctionaris (Ernst ter Linden).

De klachtenfunctionaris zal de klacht verder behandelen door in gesprek te gaan met klager en betrokkene. De functie Klachtenfunctionaris is nieuw en wordt uitgevoerd door Ernst ter Linden (voorheen cliëntvertrouwenspersoon). Als begeleider kun je ook advies vragen bij de klachtenfunctionaris over een klacht of wanneer de klacht wordt aangemeld bij de klachtencommissie waar RIBW GO gebruik van maakt. Een klacht wordt aangemeld bij de klachtencommissie wanneer klager er met de klachtenfunctionaris en je team niet uitkomt. Voor meer informatie hierover kun je terecht de website van RIBW GO of bekijk de infographic.

 

Reageren

Om een reactie te geven moet u ingelogd zijn.